De speedgates zijn ideaal voor doorgangen met veel verkeer en met hoge veiligheidseisen.
Deze vouwpoorten openen en sluiten razendsnel als een slagboom, zodat niemand hoeft te wachten. Zelfs wanneer u ze combineert met een toegangscontrolesysteem verloopt de passage even vlot. Door de  consequente opbouw zijn onze speedgates even veilig als een poort en dus een betrouwbare afbakening van elk terrein.

Afmetingen dubbele speedgate

Een dubbele speedgate bestaat uit 2 vleugels met telkens 2 panelen.

Breedte tussen de kolommen: 2m tot 8m.
Hoogte tussen de fundering en bovenkant van de vleugel: 2m tot 3m.

Afmetingen enkele speedgate

Een dubbele speedgate bestaat uit 2 vleugels met telkens één paneel.

Breedte tussen de kolom en het aanslagportaal: 2m tot 4m.
Hoogte tussen de fundering en bovenkant van de vleugel: 2m tot 3m.

Opbouw speedgate

De basis voor de speedgate is een stalen koker van 350mm op 350mm als kolom met daarin de motor en sturing verwerkt. Twee panelen, opgebouwd uit stalen kokers, zijn bevestigd aan deze kolom.
Het eerste paneel heeft een openingshoek van 95 graden. Het tweede paneel vouwt op tegen het eerste paneel.

In de open stand staan beide panelen volledig achter de kolom om aanrijding van de panelen te voorkomen.

Panelen

Het kader van de panelen is opgebouwd uit stalen kokers van 60mm op 60mm met een wanddikte van 3mm. De opvulling van het kader gebeurt met stalen spijlen van 30mm op 30mm met een wanddikte van 2mm. Deze spijlen staan onder een hoek van 45 graden.

Kolommen

Kolommen worden opgebouwd uit een stalen koker van 350mm op 350mm met een wanddikte van 8mm. De motor en sturing zijn ingewerkt in deze kolom.
Toegang tot de motor en sturing wordt enkel verkregen door gebruik te maken van een speciale sleutel.

Aandrijving

Per kolom is er een driefasige motor-reductor van 0,25kW voorzien met een arbeidsfactor van 1,9. Deze motor-reductor brengt via een kruk-drijfstangmechanisme de beweging over naar de panelen. In beide eindstanden is de vleugel dubbel mechanisch vergrendeld door de motorrem en de drie punten in lijn van het kruk-drijfstangmechanisme.
De positie van de vleugels wordt ten allen tijden bewaakt door een encoder. Zelfs wanneer de poort spanningsloos in een positie geplaatst wordt weet encoder de juiste stand.

Geleiding

Het tweede paneel wordt geleid door het “trackless guiding system” dat ervoor zorgt dat er geen boven- of ondergeleiding nodig is.
De regelbare trekstang van dit systeem is bevestigd tussen de kolom en het eerste paneel. Het overbrengingssysteem tussen het eerste en tweede paneel zorgt ervoor dat het tweede paneel opvouwt tegen het eerste.

Openingssnelheid

De dubbele speedgate heeft een instelbare openingssnelheid tussen 0,6 en 2,0 m/sec.
De enkele speedgate heeft een instelbare openingssnelheid tussen 1,2 en 4,0 m/sec.

Besturing

Elke motor is voorzien van een FEIG-FUZ-B frequentie gestuurde controller en een single turn encoder. D.m.v. een master-slave-configuratie wordt de poort aangestuurd.
Bij een dubbele speedgate is één kolom de master en de andere kolom de slave. De communicatie tussen beide controllers gebeurt via een RS485-bus.
De master-sturing heeft een geïntegreerde dubbele lusdetector en aansturing voor de verkeerslichten. Deze zijn standaard inbegrepen.

Aansturing

Volgende aansturingen zijn standaard voorzien en dienen via een potentiaal vrij contact op de klemmenstrook aangestuurd te worden:
- Richting onafhankelijk openen
- Openen richting in;
- Openen richting uit;
- Enkel vleugel aan de masterzijde openen (werkt enkel bij dubbele speedgate);
- Partieel openen voor fietsers of voetgangers;
- Stop;
- Sluiten;
- Dodeman openen;
- Dodeman sluiten.

Via een spanningsloos relais wordt de stand open en gesloten terug gemeld aan het gebouwbeheersysteem.

Voeding

De vereiste voedingsspanning is mono-fasig 230VAC afgezekerd op 16A.

Vergrendeling

De vleugel is dubbel mechanisch vergrendeld door de motorrem en de drie punten in lijn van het kruk-drijfstangmechanisme. Dit is het geval in zowel geopende als gesloten stand.

Noodopening

De noodkruk is te bedienen na het openen van het slot met eurocilinder.
De cilinder is makkelijk te vervangen, waardoor het mogelijk is de noodopening op te nemen in het sleutelplan.

Na het bedienen van de noodkruk kan de speedgate met de hand geopend of gesloten worden.

Beveiliging en normalisering

- Conform DIN EN 13241-1
- Conform machinerichtlijn 2006/42 EG

Een fotocelgordijn met een hoogte van 1250mm is bevestigd langs de kolommen. Hierdoor is detectie van vrachtwagens reeds inbegrepen.
Standaard is er een fotocelset op palen achter de speedgate bevestigd.                                         Optioneel: fotocelgordijn ter vervanging van deze fotocelset.
Er bevindt zich een detectielus voor en achter de speedgate.
Op drukgevoelige plekken onder en tussen de vleugels worden actieve rubberen contactlijsten geplaatst om beschadiging en inklemming te voorkomen.

Conservering

- Thermisch verzinkt conform EN ISO 1461 , EN ISO 1471-1 en EN ISO 14713-2
- Optioneel: poedercoating conform EN 1090 en EN 15773

Opties

- Ondervang
- Bovenvang
- LED-verkeerslicht
- Signaallamp
- Draadaansluiting
- Poedercoating in RAL-kleur
- Andere invulling van de panelen

 

Speedgate

Speedgate

Speedgate

Speedgate